5.2.2016 – 20.12.2015

Helsinki & Gran Canaria

Tapahtumaluokka

Kurssit← Takaisin

Iholiitto järjestää aikuisille atooppista ihottumaa sairastaville aurinkopainotteista sopeutumisvalmennusta Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Kurssin tavoitteena on kuntoutujan elämänlaadun paraneminen sekä fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen toimintakyvyn koheneminen. Aurinkopainotteiseen sopeutumisvalmennuksen valinnoissa korostetaan seuraavia perusteita:

• lääketieteellisesti todettu pitkäaikainen atooppinen ihottuma
  • Kanariansaarten ilmaston ja meriveden suotuisa vaikutus
  • kuntoutuksen oikea-aikaisuus
  • ensikertalaisuus - toistamiseen haettaessa on perusteltava uudelleen valintaa
  • ryhmämuotoisen kuntoutuksen tarve
  • tiedon ja tuen tarve

Kurssin ohjelma on ryhmämuotoista ja se sisältää luentoja sekä keskustelu-, rentoutus- ja liikuntaryhmiä päivittäin. Lisäksi kurssin ohjelmassa on yksilöllistä ohjausta. Omahoito, itsenäinen sairauden kanssa selviytyminen ja arjenhallinta ovat keskeisiä teemoja. Kanariansaaret tarjoavat suotuisan ilmaston kuntoutusprosessille.

Kurssiin kuuluu kolme jaksoa:

• Vuorokauden mittainen alkujakso järjestetään kotimaassa päivää ennen lähtöä pääjaksolle.
  • Kahden viikon mittaisen pääjakso on SunConnect Mirador Atlantico hotellissa Puerto Ricon länsipuolella.
  • Viikonlopun mittainen jälkijakso pidetään noin kolme kuukautta pääjakson jälkeen kotimaassa.

Alkujakso                    Gran Canaria                       Jälkijakso                       Hakuaika päättyy

5.2.2016                      6. - 20.2.2016                     6. - 8.5.2016                   8.12.2015

Hakeminen:

Kurssille haetaan hakulomakkeella. Hakemukseen liitetään alle vuoden vanha lääkärin B-lausunto tai muu lääketieteellinen selvitys kuntoutuksen tarpeesta. Hakulomakkeen voi myös tilata Iholiitosta toimisto(at)iholiitto.fi tai p. 010 325 2570.

Hakemus lähetetään osoitteella:

Iholiitto ry/Teija Launis, Karjalankatu 2 B, 3. krs, 00520 Helsinki.

Kustannukset:

Kurssin omavastuu on 400 €. Jokainen osallistuja huolehtii itse matkavakuutuksestaan. Kurssin aikaista ansionmenetystä korvaamaan voi hakea kuntoutusrahaa Kelasta. Kurssin kokonaispituus on 19 vuorokautta, kuntoutusrahan omavastuuaika on kurssin alkamispäivä ja sitä seuraavat 9 arkipäivää. Kurssille osallistuva voi hakea Kelasta matkakorvausta kotimaan matkasta omavastuuosuuden (16 €/suunta) ylittävältä osalta.

Lisätietoja: Teija Launis, kuntoutussuunnittelija p.010 325 2572 tai teija.launis(at)iholiitto.fi

HAKULOMAKE AURINKOPAINOTTEISEEN SOPEUTUMISVALMENNUKSEEN >>

Tapahtuma on jo alkanut ja ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.